marți, 16 februarie 2016

Iaurt de casa ... grecesc

Iaurtul grecesc este cel care se mananca in cantitati impresionante la noi in casa. Il preferam pe cel de la Olympus de 2% grasime, pentru ca nu este foarte gras, dar nici lipsit de grasimi - prin urmare, ideal pentru mami si tati, care se feresc de grasimi, si perfect pentru copil, care trebuie sa aiba parte de grasimi de calitate. Deunazi, printr-o minune ingereasca si fantastica, am descoperit, din greseala (da, ati citit bine), formula pentru iaurtul grecesc facut in casa.
Iaurt de casa grecesc

Ingrediente pentru iaurt de casa grecesc:

1.5 l de lapte, 1 lingura mare de smantana 12% grasime, 1 lingura mare de iaurt grecesc 2% grasime

Sa va povestesc. Aveam in frigider o sticla mare de lapte de tara adusa de mama. Si, pentru ca nu aveam cand sa bem atat de mult lapte, si nici o prajitura nu imi venea la indemana sa prepar, am zis sa folosesc laptele pentru ceva care place intregii familii: iaurt de casa. Asa ca, am pus intr-o caserola din aceea de la Ikea, laptele, am adaugat 1 lingura de iaurt grecesc si una de smantana peste lapte, am amestecat pana ce s-a omogenizat bine si am lasat caserola la cald, in bucatarie, vreo 36 de ore.
De fapt, cred ca am uitat de ea.

Asa ca, intr-una din dimineti, imi era pofta de micul meu dejun preferat: fulgi de porumb fara zahar cu stafide, inecati bine in iaurt sau lapte covasit. Si am vazut caserola mea cu iaurt grecesc pe blat. Am desfacut-o si surpriza! consistenta iaurtului era ideala pentru a-l numi iaurt grecesc. La fel si gustul ... delicios! Inca mai savurez la acest iaurt, nu l-am terminat. Si am tras concluzia ca il voi face in casa de acum. Macar am siguranta ca nu regasesc in el lapte praf sau mai stiu eu ce nebunii care nu au ce cauta intr-un iaurt. Va recomand sa procedati la fel.

Un comentariu: