vineri, 2 august 2013

Tort cu banane


In iulie am sarbatorit cu drag ziua de nastere a fiicei mele, dar si ziua de nume, de Sf. Ilie. De ziua ei am facut mare sarbatoare, si am preferat sa comand un tort care sa dea bine in poze, si de care sa isi aduca aminte cu drag peste ani. Cofetaria Piticot a impresionat si prin gustul tortului, nu numai prin aspect.

Insa, de Sf. Ilie, mama mea a preparat un tort cu crema alba si banana - eu inca nu ii dau Anyei ciocolata -. Nu am cuvinte sa descriu cat de gustos a fost. Eu inca nu am apucat sa il prepar - va fi urmatoarea reteta dulce pe care o voi face. Insa va ofer reteta. A fost incercata deja de una dintre colegele mele, care graviduta fiind, a poftit la el.

Ingrediente:

Blat -10 oua, 12 linguri de zahar, 12 linguri de faina, 1 plic de praf de copt, 2 linguri ulei, compot sau suc de fructe – blatul poti sa il cumperi si din comert

Crema – 3 banane, 6 oua, 1 cana si ½ de zahar, 1 ceasca de lapte, 2 pachete de unt moale – scoate-l din frigider cu 1-2 ore inainte, stafide – optional


Pentru blat, bate albusurile separat cu putina sare si apa rece pana ce devin spuma. Separat amesteca galbenusurile cu putina sare si ulei. Apoi incalzeste-le usor si adauga-le peste albusuri. Amesteca totul bine, pune intr-o tava unsa cu putin unt la copt, pentru o ora. Scoate la racit si taie blatul in 3 blaturi subtiri, insiropeaza blaturile cu zeama de la compot sau cu suc de fructe, sau cu sirop de zahar.

Pentru crema amesteca 6 oua cu 1 cana si ½ de zahar si cu o ceasca de lapte, punand compozitia pe foc, la foc mediu, amestecand mereu cu un tel, pan ace incepe sa fiarba si sa se ingroase. Ia compozitia de pe foc, si continua sa mai amesteci pentru inca 2-3 minute, altfel crema nu mai iese asa fina. Separat bate untul spuma – la robot sau cu telul. Adauga crema racita, stafide, esenta de vanilie.

Pune peste blat, un strat de crema, un strat de banane taiate felii, apoi un alt blat, si tot asa. Lasa tortul la rece macar 2-3 ore. Noi l-am decorat cu mure din gradina bunicului. Au oferit un contrast placut - ele acrsioare, si tortul dulce.
 


Pofta buna!

Un comentariu: