marți, 2 aprilie 2013

Salata de vinete / Eggplant Salad

Retetele simple sunt, de obicei, si cele mai delicioase. Si nu mica mi-a fost surprinderea cand am cautat pe net retete de salata de vinete, si am constatat ca in mediul international nu exista salata de vinete, asa cum o preparam in Romania. Eu as manca salata de vinete oriunde, oricand si oricum. Este gustul perfect. Din pacate, acasa, in apartament, nu am gratarul minunat in aer liber de la tara - pentru ca vinetele coapte ies deosebit de gustoase la gratarul cu carbune sau lemne. Asa ca folosesc cuptorul. Ies grozave de fiecare data ... si nu se compara cu vinetele coapte si congelate pe care le gasim in hipermarketuri.
 

Ingrediente pentru salata de vinete:

4 vinete
1 dovlecel (optional)
sare, piper alb (dupa gust)
1 ceapa sau 2 catei de usturoi (dupa preferinte)
4 oua
ulei
 

Ingredients for Eggplant Salad:

4 eggplants
1 zucchini (optional)
salt, white pepper
1 onion or 2 garlic cloves - at your taste
4 eggs
oil
 

Cum prepari salata de vinete:

Pune la cuptor, de preferat pe gratiile unui gratar, cu o tava dedesubt, vinetele si dovlecelul spalate bine. Daca esti la tara si ai gratar, fa-le pe gratar. Eu folosesc si dovlecel cand am pofta de o salata de vinete mai dulce. Lasa-le acolo pana ce coaja lor si miezul devin foarte moi. Scoate-le din cuptor, lasa-le la scurs intr-o sita, curata-le de coaja si mai lasa-le la scurs. Apasa-le cu o furculita, pana iese toata apa. Intre timp prepara maioneza din doua galbenusuri fierte si doua crude. In maioneza pune numai sare si piper, fara mustar si alte condimente. Toaca vinetele si dovlecelul cu un tocator de lemn. Nu folosi blenderul, pentru ca le va face pasta, si nu vor mai avea acelasi gust. Pune peste vinetele tocate maioneza si ceapa tocata marunt sau usturoiul pisat. Eu prefer usturoiul, le da un gust minunat. Pofta buna!
 


 



 

How to prepare the Eggplant Salad:

Grill the eggplants and the zucchini, until the pulp is soft and tender. Use the zucchini if you want a sweeter taste for the salad. Peel the eggplants and let them outflow the water in a strainer. Use a fork to make sure all the water is gone. Mince them with a wooden mincer. Prepare the mayonnase from 2 boiled yolks and 2 raw ones, add only salt and pepper. Add the mayonnaise over the minced eggplants, add the chopped onion or the pressed garlic, and mix. Enjoy!
 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu