miercuri, 10 octombrie 2012

Supa de gaina cu cele mai pufoase galuste

Ma credeti sau nu, multi ani am evitat sa fac supa cu galuste. Imi placea tare mult cand eram mica, insa am ramas mereu cu impresia ca sunt prea greu de facut, cand mi-o aminteam pe mama cum le prepara. Acuma a venit randul meu, am copil, si supa cu galuste este una dintre optiunile sanatoase si delicioase pentru un bebe. Asa ca, am facut si supa cu galuste. Si nu este deloc complicat.
 
Ingrediente: tacamuri de gaina (sau pui), 1 ceapa, 1 castron de morcovi tineri si varza de Bruxelles, 1 ardei rosu, 1 legatura de patrunjel, 2 oua, 1 varf de lingurita de bicarbonat de sodiu, 1 lingurita de sare (optional), 1 lingura de malai, 10 linguri de gris, 1 lingura de ulei
 
Pune gaina la fiert. Cand s-a fiert indeparteaza carnea de pe oase.
 
Curata legumele. Taie ardeiul cuburi mici. Taie ceapa in sferturi.
Pune legumele la fiert, alaturi de carnea de pasare.
 
Pentru galuste:
Freaca galbenusurile cu ulei si sare.
Bate albusurile spuma.
Adauga bicarbonatul de sodiu si galbenusurile. Adauga malaiul si grisul si amesteca bine pana ce amestecul capata consistenta unei smantani groase.
Pune amestecul la frigider pentru 10 minute. Apoi, cand legumele sunt aproape fierte, ia o lingura si scufund-o in supa fierbinte si ia din amestecul pentru galuste. Fiind fierbinte, amestecul se desprinde mai usor cand il pui in supa. Galustele se vor ridica la suprafata. Eu fac o galusca mai mare, pe care, dupa 15 minute de fiert o testez la mijloc sa vad daca este fiarta. Daca galusca mare este fiarta, atunci si restul mai micute sunt.
Cand galustele s-au fiert, adauga patrunjelul tocat.
 
Se serveste simpla sau cu smantana.
 
POFTA BUNA!
 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu