miercuri, 17 octombrie 2012

Prajitura din cus-cus (couscous) si gem - gata in 30 de minute

Azi am descoperit un detaliu suprinzator si in acelasi timp de laudat: in familia noastra se consuma 1 kilogram de zahar pe an, cu tot cu prietenii care vin in vizita destul de des. Il folosim foarte rar in prajituri, si mai des pentru indulcit ceaiul si cafeaua. Sunt foarte multumita de aceasta concluzie si sper sa reusesc sa reduc si mai mult consumul, mai ales ca am inceput sa ii dau orice fel de mancare si fiicei mele. I-am preparat de data aceasta o prajiturica din cus-cus, pentru ca ii place foarte mult. Am indulcit-o numai cu gem de caise.
 
INGREDIENTE: 1 cana mare de cus-cus (couscous), 2 oua, 1 ceasca de lapte, 5 linguri de gem de caise (sau din orice alt fruct), 1 varf de lingurita de scortisoara si unul de esenta de vanilie

Pune couscousul in apa fierbinte si lasa-l 10 minute sa se inmoaie bine. Adauga apoi peste el ouale batute bine, laptele, gemul, scortisoara si vanilia si amesteca bine.
Unge o tava cu unt si presara peste ea gris sau pesmet (ca prajitura sa nu se lipeasca) si adauga compozitia.
Incinge cuptorul in prealabil, apoi lasa tava la cuptor pentru 20 de minute, la 200 ce grade Celsius.
 
O poti servi cu gem pe deasupra.
 
POFTA BUNA!
 

Un comentariu: