luni, 10 septembrie 2012

Supa crema de sparanghel

De multa vreme mi-am propus sa introduc in alimentatia fetitei mele si sparanghelul, dar de fiecare data ma cam dadea inapoi pretul destul de piperat al unui manunchi: aproape 30 de lei. Saptamana trecuta am stat si am citit despre aceasta leguma-minune si a descoperit ca, pe langa faptul ca este foarte saraca in calorii si sodiu - veste buna pentru mine, este si o sursa grozava de vitamina B6, calciu, magneziu, zinc, fibre, proteine, vitamina A si C, E si K, tiamina, riboflavina, niacina, acid folic, fier, fosfor, potasiu, seleniu ... ce mai! este minunata si pentru noi si, mai ales, pentru copiii nostri.

Asa ca, am scos banul din buzunar si am purces in a prepara ceva din minunatul sparanghel pentru fiica-mea. Sparanghelul, de obicei, este gatit tras in unt, pentru o savoare maxima. Insa, din fericire pentru sanatatea familiei mele, eu respect o singura regula in bucataria mea (de aproximativ 5-6 luni): FARA PRAJELI! Asa ca am ales sa prepar o supa-crema.

Mai intai trebuie sa invatam cum se curata sparanghelul. Cel pe care il cumparam pentru gatit este de fapt sparanghel necopt, pe masura ce se coace toata tulpina devine lemnoasa. Cand il cumparam, lemnoasa este numai o parte mica de jos. Iar pentru a indeparta acea parte trebuie doar sa tinem de partea de sus a tulpinei si sa indoim de ea pana ce pocneste. Astfel, dam la o parte partea necomestibila. Daca vrei sa servesti sparanghelul fiert simplu, este recomandat sa il fierbi in picioare, pentru ca varful delicat sa nu se inmoaie, alaturi de putin ulei si o lingurita de zahar. Poate sa fie un picut amar. Pentru un gust mai bun, poti adauga in apa la fiert, inainte, partile lemnoase, pe care mai apoi sa le indepartezi.

Asa arata sparanghelul curatat.


Dar sa va spun eu cum am reusit sa prepar supa crema de sparanghel, fara sa respect reteta traditionala frantuzeasca, cea care, bineinteles, impunea sa tragi faina in unt. Nimic mai nerecomandat pentru un copil de 1 an.

INGREDIENTE (pentru 3 portii, pentru un bebe de 1 an si 2 luni): 1 manunchi de sparanghel, 4-5 buchete de conopida, 6-7 morcovi tineri, 1 ceapa, 1 varf de cutit de sare, 50 g de unt, 1 lingura de ulei de masline, 2 pahare mari de apa
 
Pune apa la fiert. Adauga sarea, tulpinile lemnoase de la sparanghel, uleiul de masline si ceapa. Cand acestea sunt fierte - 15 minute - intra furculita usor in ele, indeparteaza-le si adauga sparanghelul, morcovul si conopida. Am ales aceste doua legume de pe urma pentru ca sunt dulci si contracareaza gustul usor amarui al sparanghelului. Poti alege si alte legume dulci, precum cartoful dulce sau/si pastarnacul.

 
Cand s-au fiert, foloseste blenderul pentru a transforma supa in crema, adaugand si untul (sau poti folosi 1 lingura de ulei de masline sau de struguri).
 
 
 
Bebelusa mea a papat pe nerasuflate tot. Ii place la nebunie, si ea, in general este reticenta la gusturile noi. Bineinteles, ca nici eu nu m-am putut abtine si am mancat o portie. Sparanghelul este, intr-adevar delicios.
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu