duminică, 4 martie 2012

Duminica dulce: rulouri cu scortisoara (Buturugi)

Scortisoara este unul dintre condimentele mele preferate, mai ales pentru deserturile usoare. De cand am descoperit rulourile de scortisoara la o patiserie, mi-am propus sa le fac si eu acasa. Mi-au iesit foarte bune, mai bune decat la patiserie si apoi am aflat de la soacra mea ca li se spune si buturugi si sunt oarecum parte din traditia culinara romaneasca. Oricum li s-ar spune este un desert delicios pentru toata familia, iar nepotica mea de 2 ani jumatate si finul meu de un an si 8 luni le-au savurat pe nerasuflate:
 
 
INGREDIENTE:
Pentru aluat: 1 ceasca de lapte integral, 3 linguri de unt nesarat, 4 cesti de faina, 1/2 de ceasca de zahar, 1 ou, 3 lingurite de drojdie uscata, 1 lingurita de sare, 1 lingura de ulei
Pentru umplutura: unt nesarat moale, zahar, 2 linguri de scortisoara, stafide (sau orice alte fructe confiate)
Glazura: 4 linguri de crema de branza nesarata, 1 ceasca de zahar pudra, 50 g de unt, 1/2 de lingurita de esenta de vanilie 
Cum prepari aluatul:
Amesteca laptele cu untul si baga-le la cuptorul cu microunde pana ce untul se topeste. Pune-le in robot si adauga jumatate din faina, zaharul, oul, drojdia si sarea. Amesteca timp de 2 minute. Scoate amestecul si incepe sa il framanti, adaugand faina pana ce nu mai este lipicios. Lasa-l la dospit cel putin o ora.




Pregateste umplutura:
Amesteca intr-un castron zaharul cu scortisoara.

Pregateste glazura:
Pune in robot untul la temperatura cameri, crema de branza, zaharul pudra si esenta de vanilie si amesteca bine. Pune glazura la frigider.

Cand aluatul a crescut indeajuns frmanata-l iarasi inca 2-3 minute apoi taie-l in doua. Incepe sa intinzi prima jumatate. Unge baza ei cu unt, apoi presara zaharul si scortisoare si stafidele. Ruleaza aluatul, apoi taie-l in felii groase. Aseaza rulourile intr-o tava unsa cu ulei sau unt in prealabil. Procedeaza la fel si cu cealalata jumatate. Pune rulourile la cuptorul incins pentru 20 de minute.




Lasa-le sa se raceasca si adauga glazura. Mai poti adauga stafide peste glazura sau dulceata de caise.


POFTA BUNA!

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu