marți, 14 februarie 2012

Lemon Cupcakes cu crema de ciocolata

Pentru ca am capatat experienta dar si o adevarata pasiune pentru minunatiile de briose (a.k.a. cupcakes) este de la sine inteles ca atunci cand se anunta vizita prietenilor, trebuie sa ii incant cu delicioasele mele prajituri. Asa ca, pentru ca am avut o vizita, am purces in inventia unei alte retete, cu baza de briose cu lamaie, umplute si decorate cu crema de ciocolata si nuca de cocos.

Trebuie sa va spun ca mi-am gasit fericirea culinara in acest week-end, cand am pasit in Auchan, unde nu am mai fost de multa vreme. La raionul de fructe/legume si patiserie au "inaltat" un raion cu "de toate" varsate. Desi, din pacate, nu am avut timp sa casc gura cat as fi vrut, am descoperit nuca de cocos in cele mai diverse culori, tot felul de bombonele de ornament, zahar de toate felurile si in toate formele, cacao ... si asta este numai ce imi amintesc.

Revenind la briosele noastre, am vurt sa fac un contrast intre briosa pufoasa, dulce-acrisoara si crema de ciocolata. Feedbackul a fost pozitiv, deci rezultatul delicios:

INGREDIENTE: 1/2 pachet de unt, 3 cesti de zahar, 2 cesti de faina, 1/2 de pachetel de praf de copt, 1 lamaie, esenta de lamaie, 1/2 de lingurita de sare, 1 lingurita de esenta de vanilie, 3 oua, 1 ceasca de lapte integral
Pentru crema de ciocolata: 200 g de ciocolata alba, 200 g de ciocolata normala, 100 g de unt

Preincalzeste cuptorul la 180 de grade Celsius.

In robot pune untul si zaharul si amesteca-le bine. Adauga ouale pe rand si laptele, zeama de la lamaie si esenta de vanilie. Separat amesteca faina cu sarea si praful de copt apoi adauga-le peste amestecul din robot cate putin. Amesteca usor.


Pune compozitia in forme de briose si lasa-le la cuptor la 180 de grade Celsius timp de 20 de minute.

    Pentru crema de ciocolata, topeste untul, apoi, la bain marin topeste in unt si cele doua tipuri de ciocolata. Nu amesteca decat de cateva ori.
    Cu o seringa sau un aparat de umplut, umple briosele.
Pentru a le decora eu am taiat varfurile, astfel incat in centrul lor, inconjurate de crema de ciocolata, sa cuibaresc nuca de cocos.



POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu