luni, 12 decembrie 2011

O altfel de reteta pentru Sarbatori: coaste de porc afumate in sos de gutui

Nu am incotro si trebuie sa prepar ceea ce am in congelator: multe coaste de porc afumate - mandria socrului meu. Si cum m-am cam saturat de clasicele retete de fasole sau varza cu afumatura, iar cuptorul abia maine imi soseste, am inventat o reteta pe gustul meu, dulce, aromata si savuroasa: am "insiropat" bine coastele intr-un sos delicios, dulce-picant, de gutui. Reteta este usoara, nu implica prajeala, si poate avea un succes rasunator la masa de Craciun:

INGREDIENTE: 1 kg de coaste de porc afumate, 400g de rosii cuburi in sos de tomate, foi de dafin, piper boabe, 4-5 catei de usturoi, 1 gutuie, 1/2 de pahar de coniac (sau visinata de la tara), sare, boia dulce, 1 varf de cutit de curry sau boia iute

Pune coastele la fiert, cu piperul boabe, foi de dafin si usturoiul taiat bucati mici.

Intre timp taie gutuia cuburi mici si pune in tigaia incinsa, la calit, intr-o lingurita de ulei de masline. Cant cuburile de gutuie s-au inmuiat putin adauga peste ele coniacul. Cad gutuia a absorbit tot coniacul, adauga pasta de tomate si amesteca bine. Lasa la fiert 15 minute apoi adauga coastele fierte in sos. Mai lasa 10 minute.

Am servit alaturi de legume picante.


POFTA BUNA!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu