miercuri, 30 martie 2011

Sarmalute in foi de vita ... cu surprize

Sotul meu iubeste sarmalele in foi de vita, si, cu siguranta, le prefera celor clasice in foi de varza. Asa ca mama lui s-a conformat si in fiecare toamna strange pentru noi foi de vita pe care la pune cu sare mare la congelat. Astfel ca am tot anul foi de vita pentru sarmale.

Ieri m-am conformat placerilor culinare ale sotului meu si am purces in a "modela" niste sarmalute dragute in foi de vita. Si pentru ca m-am cam plictisit de reteta clasica, am sa va ofer o mica deviere de la traditional.


INGREDIENTE:
25-30 de frunze de vita de vie (am observat ca se gasesc si in piata), o jumatate de cana de orez, 600g carne de porc tocata (ies excelente si daca folosesti carne de vita putin mai grasa sau pulpe de pui superioare pe care le poti toca la robot), 2 cepe, 1 ou, 1 bucata de sunca taraneasca, 1 bucata de afumatura, bulion, usturoi


PASI DE URMAT:
1. Pune orezul in apa si spala-l bine. Orezul are mult praf pe el, vei vedea ca apa se albeste. Daca nu il speli acest praf va intra in compozitia sarmalelor.

2. Adauga peste carnea tocata 3 catei de usturoi pisati (sarmalele in foi de vita se potrivesc cu aroma de usturoi), cele 2 cepe tocate marunt, 1 lingura de bulion, orezul, oul, sare si piper.


3. Amesteca bine carnea cu celelalte ingrediente, pana ce compozitia devine omogena.


4. Taie afumatura in bucati mici, lungi. (Poti folosi orice fel de afumatura - eu aveam carnita de porc afumata de la socrul meu).


5. Pe fundul unei oale mai inalte toarna putin ulei, pune cateva foi de varza care sa acopere fundul, apoi adauga felii subtiri de sunca taraneasca si cateva frunze de dafin.



6. Incepe impletirea sarmalelor. Pe o frunza de vita, careia i-ai taiat coditele pune cu o lingura amestecul ca carne tocata, iar in mijlocul ei o bucata de carne afumata.


7. Rasuceste frunza de vita pana ce ai acoperit bine umplutura. Eu rasucesc o data si apoi iau colturile din dreapta si din stanga si le introduc sub frunza principala, astfel incat sa nu iasa umplutura.


8. Pune sarmalele in cerc, in oala inalta. La suprafata adauga bucati din afumatura rmasa si felii de sunca, cateva frunze de varza, 3 linguri de bulion si acopera sarmalele cu apa.



9. Pune oala la cuptor si lasa sarmalele sa se fiarba timp de 3 ore. Verifica o data la jumatate de ora sa fie apa in oala indeajuns sa acopere sarmalele. Se servesc cu smantana sau iaurt.


POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu