joi, 31 martie 2011

Salata rucola cu pepene galben si pui

Dintre toate salatele rucola mi se pare cea mai gustoasa "leguma cu frunze verzi", plina de vitamine si de fier are o aroma distincta, usor amara si lemnoasa. Eu o asortez in general cu ceva dulce sau cu un ingredient cu o aroma asemanatoare. Ieri am combinat-o cu pepene galben. Si pentru ca sotul meu este carnivor convins si nu concepe o mancare fara carne, i-am adaugat si piept de pui. Este o salata foarte gustoasa si satioasa.


INGREDIENTE: rucola, 1 piept de pui fiert, 100 g de emmentaler (complimenteaza rucola, avand un gust asemanator, poti folosi si ricotta), 1 ardei rosu (pentru culoare, poti folosi si portocaliu), 4 oua fierte tari, o jumatate de pepene galben (eu iau pepeni galbeni cu coaja verde-galbena importati din Peru - sunt foarte dulci), ulei de masline, otet, sare.


1. Spala bine rucola si stoarce-o de apa strangand-o in pumni. Ardeiul rosu taie-l in cuburi mici. Separa albusul de gabenusuri. Albusurile taie-le in cuburi mici.


2. Pune rucola intr-un castron cat mai mare, adauga peste ea restul de ingrediente: ardeiul, albusurile, pieptul de pui taiat fasii mici, pepenele galben taiat cuburi mai mari, pentru a domina gustul salatei alaturi de rucola. Amesteca bine. Da pe razatoare emmentalerul si amesteca totul bine.




3. Pentru dressing poti sa faci o maioneza, insa eu sunt impotriva ei, mai ales ca nu am voie in timpul sarcinii sa mananc oua crude. Asa ca propun un alt dressing mai putin gras, dar la fel de gustos. Pune galbenusurile intr-un castron, pune un varf de lingurita de sare peste ele si striveste-le cu o lingura din lemn pana ce devin o pasta. Sarea te ajuta sa le strivesti mai bine.


4. Adauga o lingura de ulei de masline si amesteca, mai adauga inca doua linguri de ulei de masline amestecand intruna, ca la maioneza. Adauga apoi cateva picaturi de otet de mere, trei linguri de apa minerala carbogazificata, si amesteca pana ce dressingul se leaga si se subtieaza. Poti sa il faci cat de subtire doresti.


5. Pune cate doua linguri din dressing pe deasupra fiecarui castron de salata.


POFTA BUNA!

Un comentariu: